Kawasaki GPZ-600R
2006.01.26. 09:38
reggebbi jl bevlt tpus...
|
Amikor 1984-ben a Kawasaki bemutatta a ZX600 sorozatnak els tagjt, taln mg sem sejtette milyen npszer lesz ez a modellsorozat. A GPz-t 1985-tl 1990-ig forgalmaztk vltozatlan formban, illetve 1989-ben megkapta a GPX 600R 85 lers motorblokkjt. Utdmodellje a ZZ-R 600, amely 100 lerejvel ismt felvehette a har
cot a Honda CBR-el. A ZZ-R 600-ast a mai napig gyrtjk, de mr nem ez a CBR konkurense. |
A gp teljes bortst kapott, ell dupla, htul szimpla trcsafk, egydugattys fknyereggel elltva. A soros 4 hengeres 16 szelepes motor zemanyag elltsrl 4 db 32 mm toroktmrj Keihin-karburtor gondoskodik. A 75 lers max. teljestmnyt 10 500-as fordulaton adja le. A megfelel htsrl nagymret vzht s olajht gondoskodik. Gyrilag ngy-a-kettbe kipufogrendszert kapott, melynek optikai ill. hanghatsa elg szolid. A mszerfalon megtallhat a fordulatszm s sebessgmr ra mellett, mutats benzinszintmr, vzhmr s akkufeszltsg mr. Az tlagos mret 21 literes tank mgtt knyelmesen l a sofr, az utas jval feljebb foglal helyet. Ell a teleszkp kemnysge, htul a kzponti rugstag elfesztse llthat. A vz aclbl kszlt, de a szne az alumniumot idzi.
n 2000 v elejn vettem 1986-os vjrat GPz-met 39000 Km-el az rjban. A gp egy nagy szerviz utn volt, gy nekem a vizsgztatson s egy hts gumi csern kvl ms dolgom nem volt vele. Az n motorom ZZ-R fnyezst kapott s a kipufogt is lecserltk ngy-az-egybe rendszer Sebring csre. Isteni hangja van. Hinyzik viszont rla a kzponti llvny. A srvd le van vgva sportosra. A teljes borts megfelel vdelmet nyjt az es ellen. Egyszer elkapott az es, de a lbszramon s csizmn kvl ms nem lett vizes. A szlvdelem viszont csak 130 km/h-ig j. |
|
A 16 collos kerekek miatt kanyarban billegs, viszont kezes, knnyen kezelhet. A motor alacsony fordulaton szolid, de 5000 fordulattl megnyjtja az ember karjt, reztetve, hogy gyrtsakor valdi sportmotornak szntk. Az egydugattys fkek elfogadhatan fognak, viszont messze elmaradnak a mai, korszer, sokdugattys fkrendszerek hatsossga mgtt.
Az els fktrcsaprt tavaly cserltem s az idn kicserlem a fkbetteket is. A 4 karburtor szinkronjt minden vben el kell vgezni, a tli lells alatt ellltdik. A motor knnyen indul, hidegen halk lnccsrgs hallhat. A szerel szerint ez a Kawasaki sorozat ilyen. Rvid melegts utn el lehet vele indulni. A 6 sebessges vlt pontos, jl kapcsolhat. A vrosi forgalmat nem szereti, ilyenkor a vzhmr elrheti a piros tartomny aljt is! Orszgton van elemben igazn. A futm feszes, sportos, legksbb 100 km utn rzi a vezet, nem rtana egy kis pihent beiktatni. Az utasnak sem fraszt az lspozci, de gy tapasztaltam ez inkbb utastl fgg dolog.
Ajnlom azoknak, akiknek, nincs sok pnzk, viszont szeretnk, ha egy technikailag ignyes motor nyergben lhetnnek. Gondolok itt a 4 hengerre, ell dupla trcsa, htul trcsa, 16 szelep, llthat rugstagok, teljes borts. A szaklapok tartssgi tesztjein a motor nagyon megbzhatnak s tartsnak bizonyult a magas fordulatszm-szint ellenre.
A GPz 600R vjrattl s llapottl fggen 250-400 ezer kztt elrhet. Alkatrsz beszerzs nem jelent gondot, brmi rendelhet hozz, ill. bontkban megtallhat.
Ksztette: Topo
Adatok- Kawasaki GPz 600R 1986
Motor |
Soros, ngyhengeres, ngytem |
Lkettrfogat |
593 cm3 |
Teljestmny |
55 kW - 75 LE - 10 500 1/min-nl |
Forgatnyomatk |
52 Nm – 9000 1/min-nl |
Furat/lket |
60/52 mm |
Srts |
1:11 |
Karburtorok, toroktmr |
4 Keihin/32 mm |
Rugt ell / htul mm |
140 / 130 |
Fkek ell / htul |
Dupla trcsa / trcsa |
Gumiabroncs ell |
110/90 ZR 16 |
Gumiabroncs htul |
130/90 ZR 16 |
Teletankolt tmeg |
217 kg |
Tank/tartalk |
18/2,5 liter |
Fogyaszts |
7,2 liter/100 km |
Gyorsuls 0-100 km/h |
4,3 sec |
Vgsebessg |
215 km/h |
|