Buell
2005.11.24. 17:07

Erds Csaba X1 L. versenygpe |
A Harley-Davidson jvoltbl kiprblhattam mindkt Buell modellt. A tapasztalataimat szeretnm elmeslni.
Odartem, gyors szemllds. Melyik is lesz a tesztgp? Aha, a kanri srga M2…Buzi nagy fktrcsa, persze foltosra gve, motorban 10.000km, fordulatszm mr ohne. Kis plexi, rvid tengelytv, vadt lspozci, feszesen belltott rugs tagok, s ppen a jobb trdemnek tban lv nagy lgszrdoboz. A kezelszervek furcsk, de viszonylag jl kezelhetek, a gzmarkolat knnyen jr. |
Indtsuk be. Ez mr nem knny… A mszerfal fnyei felvillannak, de itt mg nincs gyjts, csak mg egy klikk utn. rdekes. Kis kszrls, s hatrozottan feldbrg. Igen, dbrg, mert ebbl kikaptk a fojtst, s egyb tuning is van rajta, ami 100LE-t jelent a kuplungon. A motorra inkbb ne rakjuk a csald jnai kszlett, mert tuti azonnal leesik. gy rz, hogy nagyon. Epek ellen nagyon hatsos. rezni, ahogy robban a motor, s nem hagy ktsget afell, hogy jr.
Kuplung kzepes ervel jr, viszont a vlt kriminlis. Ez tesztmotor, ment ezzel boldog-boldogtalan, gy a vlt elg nehezen jr, s a japn motoroktl teljesen eltr. Nem rt tudni, hogy a vltm egy teljesen klnll egysg. Aprop, a motorban 3 olajkr van.
Teht ott tartottunk, hogy gurulunk. A sebessgek j hosszak, lakott terleten 2 s 3 kztt pardzunk. A 3. 50-130 kztt hasznlhat. 100 alatt legfels sebessget kapcsolni rtelmetlen dolog, a motor itt nem megy. Ezek a gpek kzptartomnyban mennek, de ott nagyon. Knnyedn elrt 190-ig, de itt mr nagyon kell lapulni. 130-140 felett knnyen szitl az amgy stabil futm, ha elkap egy lgrvnyt. De ha mr stabilits… A krforgalmakban rendszeresen lert a csizmm koptatja! Pedig ppenhogycsak rltem. Teht a csvz nagyon stabil s merev. |

X1 Lightning |
A fkek kln rit rdemelnek. Az els brutlisan nagyot harap, igaz, hogy mr acl sodrs a fkcs. Lm, tud valamit a szimpla trcsa is. A hts nem valami nagy durrans, de hatkonyan kiegszti az elst.
A kezelszervekre nha oda kell figyelni, az index visszajelzjt szerintem gp tervezte, merthogy olyan apr, hogy ltni elg gz.
Majd gyors tankols, ugyanis ezekbl nem fogyhat ki a benzin nullra, mert az elektronika hlyt kap. Ez is rdekes. Itt tltem a 2001-es X1 Lightning modellre. Upside down villa ell, halkabb hang, nincs itt az a buta s trdzavar lgszrdoboz. Ltszatra a tank risi, de ezt a ktoldalt elhelyezett nagy manyag fedelek nvelik. Kicsivel kisebb a plexi, mg feszesebb a rugzs, s a nyereg is ms. zls dolga, de nekem fjt a szaport szervrendszerem nylvnya (gy.k. a tkm), ugyan itt a pilta helyn mlyeds van, hogy fixen ljn. s akit ms adottsgokkal/mretekkel ldott meg a sors???
Nem tuningolt, minden fojts a helyn, 2500km, j vlt. Itt azrt hadd jegyezzem meg, hogy a jap gpeknl megszokott kuplung nlkli vltst felejtsk el, rngat a gp. A fk mg jobb, de mr nyikorgott… Biztos kapott rendesen. A tbbi megllapts ugyanaz, mint az M2-re.
Ennl mr prblgattam a kerekezst is. 2. sebessgben 4 ezres fordulatnl rkuplungolva szpen elemelkedett a fldrl, de aztn gz vissza, mgsem sajt motor.
sszegezve mindennapi hasznlatra elgg behatrolt. Idelis szerintem vrosban, rvidebb autplya-hajszkon, s szk kanyarokban, de a nyjtott vek is fexenek neki. Ha mr vlasztani kne, inkbb az M2 kne, gy, tuningolva. Mondjuk a szomszdok gyorsan lelnnek, ha sokig melegtenm. Ha rlet motorra vgyik valaki, akkor telitallat.
Nobby
|